Groeien via sociale media: ziehier ons tienstappenplan.
Cassius beheert de sociale media platformen van een 25 à 30-tal ondernemingen in West- en Oost-Vlaanderen. Door de jaren heen hebben we een piekfijne methodiek opgebouwd. Een uitgekiend stappenplan waarmee we een slimme communicatie kunnen uitstippelen voor jouw onderneming. Geen lucky shots maar een uitgekookte strategie. Ziehier ons tienstappenplan.
1. Koffie
We maken kennis rond een kop koffie. We polsen naar je onderneming: je diensten, je producten, je uitdagingen, je doelen, je progressiemarges, noem maar op. Tegelijk doen we onze visie en manier van werken uit de doeken. En dan is er nog die persoonlijke klik. Die moet er ook zijn. Tenminste: als je voor een perfecte match gaat.
2. Startmeeting
We gaan met elkaar in zee. Cool. Alles begint met een startmeeting. Die gaan we goed voorbereiden. We komen hiervoor liefst tot bij jou. Kwestie van de sfeer in je onderneming wat op te snuiven. We vuren een vragensalvo af. Wie zijn jullie, wat doen jullie, wie zijn de klanten, wat zijn de SWOT’s, waar is er groeimarge, welke diensten verkoop je het liefst, wat zijn de drukke/kalme perioden, enzovoort. Dit is voor ons een heel belangrijk moment. Dit wordt onze fundering. We vragen één keer jullie volle aandacht opdat we jullie daarna zoveel mogelijk zouden kunnen ontzorgen. Onthou dat woord: ontzorgen.
3. Strategie
Wij gaan je input verwerken en een slimme strategie uittekenen. Een voorbeeld kan zijn: hoe gaan we die kalmere momenten opkrikken? Of hoe gaan we een nieuw cliënteel aanboren. Kunnen we in thema’s gaan werken? Welke mix stellen we samen? Noem maar op.
Die strategie is voor iedereen anders. Maatwerk. Een kolfje naar onze marketeerhand. Hier brengen we een duidelijke meerwaarde.
4. Contentcreatie
Tijd voor de Cassius-magic. Leuke en interessante posts creëren = da’s is ons ding.
Achter elke post schuilt een doel. We stellen een zeer gevarieerde mix samen. Zo blijft je online communicatie interessant, leuk en relevant. Inhaken op de actualiteit, een blik achter de schermen, een teamlid in de kijker, een klant aan het woord, een slimme tip, een case of realisatie uitgelicht, een toffe quote, een vleugje humor, noem maar op. Een zee aan mogelijkheden.
Geen eenheidsworst, dus. Hoewel elke post de stijl van je onderneming uitademt. We gaan de look and feel van je logo/huisstijl consequent doortrekken in de socials. Ook tone-of-voice van de statussen moet goed zitten. We gaan voor hartelijk, gemoedelijk en fijnbesnaard.
5. Kanalen
Voor onze interne communicatie starten we twee kanalen op. Een traag kanaal: de klassieke mail. Daarmee laten we bijvoorbeeld weten dat er nieuwe posts zijn ingepland. Zo kan je alles checken vòòr publicatie. En dan het snelle kanaal: een Whatsapp-groep. Heb je een zot idee, een leuke pic, een interessant krantenartikel, enz. = drop het gewoon in deze groep. Het wakkert bij iedereen ook een beetje die “social media reflex” aan.
6. Overname
De inputronde is voorbij. We weten wat er van ons verwacht word en vooral: hoe we jouw doelen willen bereiken. Tijd om het stuur los te laten. We nemen je Facebook, Instagram en LinkedIn over. Dat neemt niet weg dat je zelf ook nog mag posten, als je dat wil. Alles kan, zolang de afspraken maar duidelijk zijn.
7. Uitrol
We plannen je eerste posts in. Hier start het Cassius-effect. Je bereik dikt aan, je volgers worden talrijker, je websitebezoek neemt toe en de betrokkenheid verhoogt. Geef ons heel even de tijd… maar we garanderen je dat die sneeuwbal aan het rollen komt. Het begint met die ene vriend die je op café feliciteert met je sociale media en het eindigt in… leads, natuurlijk.
8. Management
Wij gaan je accounts actief managen. Volgers binden, likers binnenhalen en zelfs ook ook reageren op reacties. Community management is ons kopje thee.
9. Meten
Op gezette tijden gaan we rapporteren en evalueren. Want meten is weten.
10. Resultaat
Je bent ontzorgd. Er zit een professional aan de knoppen van je sociale media. Dat brengt rust in je hoofd. Je community groeit en we genereren na verloop van tijd ook flink wat leads. Tegelijk denken we mee met je onderneming. Af en toe reiken we zelfs eens een (zot) idee aan. Kortom: je hebt er een enthousiaste sidekick bij.