Imagocampagne vastgoedmakelaar-bemiddelaar

Het zijn echte professionals. Goed opgeleid, gebonden aan een strikte deontologische code. Maar realityshows à la Huizenjagers werpen een schaduw over het imago van vastgoedmakelaars-bemiddelaars. Op tv worden de ‘immobiliers’ vaak neergezet als gladde aaltypes of, erger nog, gretige geldwolven. Niet echt eerlijk, toch? En dus schoot het Beroepsinstituut van Vastgoedmakelaars (BIV) in actie. Missie: de scheve perceptie rechtzetten. Onze rol? Een knallende, nationale digitale campagne bedenken. Tweetalig. Hierin scheppen we een eerlijk, realistisch beeld van de vastgoedmakelaar en zetten we hun troeven in de spotlights. Doorprikken, die cliché’s!

De campagne van het BIV (IPI in Franstalig België) loopt volledig digitaal. Dit zijn de landingspagina’s:

Campagne in twee talen, met twee luiken...

Eind 2024 en begin 2025 wordt het eerste deel van de campagne uitgerold. Centraal staan hier 10 Nederlandstalige en 10 Franstalige social video’s, waarin de troeven van de vastgoedmakelaar-bemiddelaar uitgespeeld worden. Aan elke video hangt ook een stevige content die via diverse social media kanalen (Facebook, Instagram, Linked’In,…) wordt uitgerold. 

Vanaf half of eind januari 2025 rollen we het tweede luik van de campagne uit: de échte verhalen van échte vastgoedmakelaars-bemiddelaars. De opnames zijn momenteel volop bezig.  

We danken de mensen van BIV / IPI voor het verlengde vertrouwen!