Hoppefesten: de marketingfundamenten van editie 2024 zijn nu al gelegd

Het laatste doelpunt is gescoord, de laatste beatdrop geploft en de laatste bierdruppel achterover gekapt. De Hoppefesten zijn voorbij. Editie 2023 was als het décolleté van Luna Stevens: dorstig, deinend, gezellig, uitgelaten en vooral… druk bevolkt! Naar goeie gewoonte mocht Team Cassius weer instaan voor de algemene communicatie: van social media marketing over drukwerk tot de aankleding van de festivalsite. Nieuw dit jaar was de inzet van onze ‘vliegende reporter’ Hanneke. Een slimme contentcreatie waarmee we de fundamenten willen leggen voor editie 2024.

De opzet van onze vliegende reporter is een beproefd recept. Amateurvoetballers en festivalgangers kregen plezante uitdagingen voorgeschoteld. Van blinde penalty tot gewaagde adfundum. Tegen de avond haalden we ons steekkaartje met pikante vraagjes boven. Met succes. De spontane antwoorden die we kregen, waren ronduit hilarisch. Deze bijeengesprokkelde content zal komend jaar gelijkmatig verdeeld worden over de socials van de Hoppeschoppers. Zo blijven de Hoppefesten top-of-mind en dit een jaar lang.

Content spreiden

De hilarische interviews en uitdagingen van onze 'vliegende reporter' Hanneke worden een jaar lang gespreid over de socials van de Hoppefesten. Zo blijft het evenement een jaar lang top-of-mind. Ben je benieuwd? Volg dan zeker de Hoppefesten op deze social media platformen:

Daarnaast stond Cassius weer in voor huisstijl, copywriting en social media marketing van de Hoppefesten. Organische posts werden afgewisseld met betalende ads, dit uiteraard allemaal strategisch ingepland. De juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste doelgroep. Sommige ads liepen nationaal, andere dan weer lokaal.

Branding over de hele festivalsite

Ook de aankleding van de tornooi- en festivalsite neemt jaar op jaar aan ampleur toe. Editie 2023 was in dat opzicht een recordjaar. Er lag trouwens een flinke focus op de recuperatie van de herbruikbare bekers, die voor het allereerst werden ingezet. Zònder statiegeld. Een gewaagd maar geslaagd experiment.

Team Cassius dankt de Hoppeschoppers voor hun vertrouwen. We zijn vereerd dit te mogen doen.