Totaalcampagne CIB Vlaanderen

Met twintig jaar ervaring in vastgoedcommunicatie konden we met dit project de kroon op het werk zetten. In opdracht van CIB Vlaanderen mochten wij een totaalcampagne verzorgen met een magazine, fotoshoots, website, een campagnefilm, duidende video's, social media marketing en mailing. We kunnen de Confederatie van Immobiliënberoepen in Vlaanderen niet genoeg bedanken voor deze boeiende opdracht.

Elke 4 jaar organiseert het Beroepsinstituut voor Vastgoedmakelaars verkiezingen onder haar leden: alle vastgoedmakelaars, syndici en rentmeesters van ons land. Hierbij worden de vertegenwoordigers van diverse instanties verkozen.

Als grootste vastgoedconfederatie van Vlaanderen, maakt CIB er telkens een punt van om telkens 35 ijzersterke kandidaten naar het verkiezingsfront te sturen. De campagne werd aan ons toevertrouwd. In nauw overleg met de marketingcel van CIB Vlaanderen, zetten we een online en offline campagne op de rails.

Een verkiezingsmagazine (32 blz.)

Enkele dagen voor de BIV-leden hun stembrief in de bus kregen, stuurde CIB Vlaanderen hen een gepersonaliseerd magazine toe. Het blad stond bol van de interessante verkiezingsinfo: de prioriteiten, de kandidaten, interviews, duiding en, uiteraard, een stappenplan om geldig te stemmen.

Wij stonden in voor het volledige ontwerp. De redactionele artikels werden gedeeld met de marketingcel van CIB Vlaanderen. De fotografie was in handen van Gerrit Devinck (outside) en Dirk Vertommen (studio). Voor de make-up schakelden we Anske Vanacker in.

Corona = online campagnevoeren

Door de vigerende coronamaatregelen, rolden we de campagne voor een groot stuk online uit. Het speerpunt hier was de campagnevideo die we, traditiegetrouw, realiseerden in samenwerking met JDcreate. Ook de website, www.BIV-verkiezingen.be, speelde een belangrijke rol. Die realiseerden we in samenwerking met Thinline.

De kandidaten zelf kregen ook enkele online verkiezingstools aangereikt: een gepersonaliseerde Facebook-omslagfoto + gepersonaliseerde vierkante visuals. Telkens netjes gelayout in de huisstijl, uiteraard.

Eén campagnefilm + 3 duidende video's

Een van de hoekstenen van het succes, was ongetwijfeld de zeer geslaagde campagnefilm. Die bereikte de BIV-leden op verschillende manieren: via de website, via sociale media, maar ook via het kaarlijks CIB-congres (met 1.500 deelnemers).

Naast de campagnefilm, realiseerde JDcreate, ook drie duidende video's over de 3 BIV-organen waar gestemd werd. Voor de voice-over deden we beroep op Ilse Chamon van Stem & Stories.