Terrazza Julia: passionele liefdesdans met de fans

Julia fish & oysterbar is een fonkelende parel aan de culinaire kroon van de westkust. De verplichte terrasconsumptie noopte het visrestaurant tot creatief denkwerk. Tot daar geen probleem: zaakvoerder Angus Wittevrongel had een strak plan voor ogen. Nieuw concept, nieuwe chef. De uitdaging bestond er nu in om die tijdelijke koerswijziging op een heldere manier over te brengen naar het cliënteel. Daarvoor werd een beroep gedaan op Cassius. En dat resulteerde in een slim verleidingsspel met de fans.

De coronamaatregel van verplicht terrasgebruik noopte Julia fish & oysterbar om out-of-the box te gaan denken. En dat lukte aardig. Zaakvoeder Angus Wittevrongel haalde zijn vriend en topchef Michael Yates weer naar Sint-Idesbald. Een comeback die sowieso op applaus zou onthaald worden, wisten we. De Engelse topkok stond 6 jaar geleden al met heel veel succes aan Julia's fornuis. De chef van Sail & Anchor (Antwerpen) wordt bovendien op handen gedragen in de media, dus qua airplay zat dat goed. Voorts kwam er ook een fish-and-chips takeaway en werd een nieuw reservatiesysteem ingevoerd. Héél veel informatie dus en die moest, liefst zo eenvoudig mogelijk, worden overgebracht.

Een kolfje naar onze hand. We besloten om er een liefdesdans van de maken. Een passionele tango waarin aantrekken en afstoten elkaar in ijltempo opvolgen. Ziehier het traject.

Nieuwe naam, nieuwe chef, nieuw concept.

Meer informatie werd er aanvankelijk niet prijsgegeven.

Foodies were freaking out.

Drie dagen schoktherapie

We besloten om te gaan voor een schoktherapie. Julia fish- & oysterbar doopten we om tot Terrazza Julia. Daarmee was de uitleg rond het verplichte terrasgebruik meteen ook al van de baan. Een zorg minder. Aan de nieuwe naam werd een mini-rebranding gekoppeld. Een leuke huisstijl die bol stond van de knipoogjes naar de traditionele Julia-look.

En dan: de aankondiging. Nieuwe naam, nieuwe chef, nieuw concept. En verder geen uitleg. Consternatie alom. Deze teasing werd 3 opeenvolgende dagen opgedreven op Julia's socials.

De opheldering

Na drie lange dagen was de aandacht aangescherpt. Tijd voor opheldering. Eerst verstuurden we een persbericht. De Krant van West-Vlaanderen en Het Laatste Nieuws gingen erop in met hele knappe artikels. Kort daarop schakelden we met de socials van Julia. Er kwam een social video waarin alles duidelijk werd. Aansluitend dropten we nog enkele duidende posts. Fans gingen van de hel naar de hemel. En vooral: iedereen was helemaal mee in het verhaal.

Opdracht volbracht.