Nieuwe naam, nieuwe chef, nieuw concept.
Meer informatie werd er aanvankelijk niet prijsgegeven.
Foodies were freaking out.
Drie dagen schoktherapie
We besloten om te gaan voor een schoktherapie. Julia fish- & oysterbar doopten we om tot Terrazza Julia. Daarmee was de uitleg rond het verplichte terrasgebruik meteen ook al van de baan. Een zorg minder. Aan de nieuwe naam werd een mini-rebranding gekoppeld. Een leuke huisstijl die bol stond van de knipoogjes naar de traditionele Julia-look.
En dan: de aankondiging. Nieuwe naam, nieuwe chef, nieuw concept. En verder geen uitleg. Consternatie alom. Deze teasing werd 3 opeenvolgende dagen opgedreven op Julia's socials.
De opheldering
Na drie lange dagen was de aandacht aangescherpt. Tijd voor opheldering. Eerst verstuurden we een persbericht. De Krant van West-Vlaanderen en Het Laatste Nieuws gingen erop in met hele knappe artikels. Kort daarop schakelden we met de socials van Julia. Er kwam een social video waarin alles duidelijk werd. Aansluitend dropten we nog enkele duidende posts. Fans gingen van de hel naar de hemel. En vooral: iedereen was helemaal mee in het verhaal.
Opdracht volbracht.