Keukengeheimpje: zo wordt je Facebook-ad nòg beter

Keukengeheimpje: zo wordt je Facebook-ad nòg beter

Een keukengeheimpje van Casa Cassius: wij maken vrijwel altijd meerdere advertenties op, maar telkens met een verschil. Andere foto, andere status, you name it. Vervolgens lanceren we alle advertenties gelijktijdig. Na één of twee dagen merk je meteen al welke advertentie het beste pakt.

Marketing is geen exacte wetenschap. Dus af en toe zit hier een verrassend resultaat tussen. Maar hoe dan ook: olie drijft altijd boven. Op basis van de relevantiescore dumpen we dan de minst scorende ad’s. De beste advertentie(s) worden behouden en krijgen een spreekwoordelijk tandje bij. 

Hier een leuke case waarmee we onze tactiek graag verhelderen.

Ter inleiding…

S.N.A.K. is een automatenshop in het hartje van Gent (Nederkouter). De shop ligt pal in een buurt met heel veel studenten en forenzen. De zaak biedt een klassiek “automatenshopgamma”: meeneemkoffies, snoepjes, kant-en-klare gerechten en heel veel snacks. S.N.A.K. onderscheidt zich wel door ook een flink assortiment aan gezonde voeding aan te bieden: notenrepen, smoothies, gezonde wraps, verse artisanale dagschotels, etcetera. Dat gegeven is een godsgeschenk. En wel om verschillende redenen:

  • Zo onderscheidt S.N.A.K. zich van de concurrentie. Gezonde voeding is hun kersje op de taart. Ter zijde: praat nooit over de taart, altijd over het kersje.
  • Gezond, snel, lekker en goedkoop zijn zeer sterke doorslaggevers.
  • Gezonde voeding ligt in het bijzonder heel goed bij de S.N.A.K.-passanten (studenten en forenzen). Studenten koken niet graag op kot en vinden een dagje gezond een welgekomen afwisseling tussen de pita’s en de frietjes. Forenzen willen geen tijd verliezen over de middag. 

Wij dokterden 6 gelijkaardige advertenties uit, telkens met een aangepaste status. Ziehier:

Advertentie 1

Simi (30), office manager interimkantoor: “Ik ben S.N.A.K. omwille van het ruime aanbod gezonde soepjes en wraps.”  
Spring vandaag nog bij ons binnen en wordt ook helemaal S.N.A.K. (emoji hartje)


Advertentie 2

Mario (52), zelfstandig tegelzetter-vloerder: “Ik ben S.N.A.K. omdat ik helemaal weg ben van de artisanale dagschotels.”
Spring vandaag nog bij ons binnen en wordt ook helemaal S.N.A.K. (emoji hartje)


Advertentie 3

Julie (20), studente interieurvormgeving: “Ik ben S.N.A.K. omdat ik weinig tijd  heb en toch gezond en betaalbaar wil eten.”
Spring vandaag nog bij ons binnen en wordt ook helemaal S.N.A.K. (emoji hartje)

Advertentie 4

Benedict (29), freelance fotograaf: “Ik ben S.N.A.K. omdat ik hou van gezonde voeding en duurzame koffie.”
Spring vandaag nog bij ons binnen en wordt ook helemaal S.N.A.K.(emoji hartje)

Benedict (29), freelance fotograaf: “Ik ben S.N.A.K. omdat ik hou van gezonde voeding en duurzame koffie.”
Spring vandaag nog bij ons binnen en wordt ook helemaal S.N.A.K.(emoji hartje)

Advertentie 5

Nathalie (35), legal tax consultant: “Ik ben S.N.A.K. omdat ik echt nood heb aan gezonde tussendoortjes.”
Spring vandaag nog bij ons binnen en wordt ook helemaal S.N.A.K. (emoji hartje)

Nathalie (35), legal tax consultant: “Ik ben S.N.A.K. omdat ik echt nood heb aan gezonde tussendoortjes.”
Spring vandaag nog bij ons binnen en wordt ook helemaal S.N.A.K. (emoji hartje)

Advertentie 6

Louis (29), dispatcher : “Ik ben S.N.A.K. door het ruime assortiment gezonde voeding tegen zachte prijzen.”
Spring vandaag nog bij ons binnen en wordt ook helemaal S.N.A.K. (emoji hartje)

Louis (29), dispatcher : “Ik ben S.N.A.K. door het ruime assortiment gezonde voeding tegen zachte prijzen.”
Spring vandaag nog bij ons binnen en wordt ook helemaal S.N.A.K. (emoji hartje)

Zoals gezegd: marketing is geen exacte wetenschap.

  • Welke advertentie scoorde volgens jou het best? Voor het antwoord, KLIK HIER.
  • Welke advertentie scoorde volgens jou het minst? Voor het antwoord, KLIK HIER.